Przeskocz do treści

Odpowiedź firmy Kapitol na uwagi dotyczące remontu bramy

Dzień dobry

W załącznikach przesyłam dwa protokoły. Pierwszy z dnia 04-10-2017 dotyczy propozycji zmiany napędu na nowy i propozycji dokonania remontu bramy z powodu głośnej pracy bramy i napędu.

Drugi protokół dotyczy już wykonania usługi. Przed wykonaniem usługi głównym problemem była bardzo głośna praca napędu. Ten problem zgłaszała lokatorka z mieszkania nad bramą. Wszystkie uzgodnienia dotyczyły właśnie tego zagadnienia. Dlatego też głownie skupiliśmy się nad wykonaniem usługi, która tego dotyczyła. Wszystkie podzespoły składające się na bramę rozpatrywaliśmy pod kątem głośnej pracy.

Nie skupialiśmy się, więc nad wykonaniem kompleksowym remontem bramy i jej podzespołów, ponieważ koszt ogólny wszystkich wyeksploatowanych części przekroczyłby koszt nowej bramy. Proponowane do wymiany części były częściami koniecznymi do osiągnięcia żądanego efektu. Taki też efekt został uzyskany! Proszę zapytać o zdanie lokatorkę, która mieszka nad bramą. Brakujące rolki z uchwytami zostały wymienione na właściwe 3 dni po zakończeniu prac związanych z wymianą całego zespołu napędowego. Informowałem o tym panów, którzy byli obecni przy odbiorze prac. Rolki bieżne z okuciem, które są obecnie zamontowane nie są pierwotnym układem górnego panela przymykowego. W fabrycznej wersji był tak zwany układ ściągający bramę w kierunku zamykania zbudowany z zespołu trzeciej liny stalowej.

System ma za zadanie wyeliminować bezwładność ruchu zwrotnego i też równomiernego przemieszczania się bramy, gdy jest ona otwarta. Na dzień dzisiejszy systemu nie ma i nie wiem, z jakiego powodu. Gdy objęliśmy opiekę nad bramą (01-12-2015) systemu już nie było. Były, zastosowane uchwyty od bramy garażowej. Wszystkie wymienione części zostały zamówione na podstawie danych z tabliczki znamionowej. Z tego powodu otrzymaliśmy uchwyty i rolki górnego panela, które już nie można było zastosować bez wcześniej opisanego systemu. Na dzień wykonywania prac zachodziła konieczność zamówienia uchwytów rolek od bram przemysłowych do prowadzenia typu LD ( prowadzenia niskie z odbojami długimi).
Te rolki wiec nie były uzupełnione w dniu wystąpienia awarii, lecz po trzech dniach po dokonaniu wymiany napędu bramy.

Prowadnice w chwili montażu nowego systemu były oczywiście zniszczone, lecz jeszcze w stanie, który nie powinien powodować zakłócenia pracy bramy. Nie znam przyczyny powstania awarii, która zaistniała 14-03-2018, można jedynie snuć przypuszczenia (np. nie umiejętne podnoszenia bramy w chwili zaniku zasilania, blokowanie się rolek bieżnych, pęknięte sprzęgło elastyczne, przedmioty uniemożliwiające zamykanie bramy, które znajdują się pod dolnym okuciem bramy, itp.) jednak efektem awarii były spadnięte liny stalowe z obu bębnów nawojowych. Jedna z lin została w nieznacznym stopniu uszkodzona ( pęknięte dwie nitki stalowe z 133). Po awarii w dniu 25-03-218 doszło do dalszego wykrzywienia, i zniszczenia torów jezdnych przez panele bramowe, które zaklinowały się między nimi.
Rękojmia wykonanych prac, lub gwarancja wykonanych prac może dotyczyć tylko prac, które zostały wykonane, czyli zgodnie z zleceniem i protokołem odbioru. Nie dokonywaliśmy szczegółowego stanu technicznego bramy by ocenić jej stan pod kątem remontu bramy a jedynie na jej głośnej pracy. Pragnę przypomnieć, że od chwili zawarcia umowy konserwacyjnej w dniu 01-12-2015 przyjeżdżaliśmy wielokrotnie do awarii bramy. Awarie dotyczyły również, zerwanych lin, pękniętych sprężyn, pękniętego sprzęgła, czy naprawy sterowania centrali napędu i jego mocowań.

To, że została zawarta umowa o konserwację bramy i napędu nie mogę dać gwarancje na całą bramę i jej podzespoły z uwagi chociażby jej wiek i wykonywanie usług przez poprzednie firmy serwisowe. Daję gwarancje na części i wykonywane usługi przez moją firmę.

W razie pytań jestem do dyspozycji.