Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej otrzymał poniższe pismo. Jednocześnie zostało ono wysłane na adres mejlowy każego członka wspólnoty.
W imieniu zarządu BOB Sp. z o.o lub BOB sc. przesyłam informację celem zapoznania się i przekazania stanowiska.
Szanowny Zarządzie,
W ostatnim czasie obserwujemy w analizach finansowych niedobory na wynikach finansowych. Przyczyną są wprowadzane podwyżki rewaloryzacyjne, a także zmiany firm w ciągu roku, których wynagrodzenie, z uwagi na ogólny wzrost kosztów i inflacji, nie mieściło się na poziomie kosztów planu gospodarczego na dany rok.
Sytuacja ta nie byłby problematyczna, gdyby głosowania mieszkańców pod uchwałami przebiegałyby sprawnie i krótkoterminowo.
Mimo wysyłanych ponagleń, przypomnień i często zaangażowania Członków Zarządu, mozolnie są głosy dobierane ze skutkiem często III lub IV kwartału.
Wobec powyższego wystąpiliśmy do Kancelarii Prawnej o stanowisko w sprawie bieżącego korygowani planu gospodarczego do dalszego jego usankcjonowania uchwałą.
Kancelaria w oparciu o ustawowy zapis „pobierania zaliczek” nie widzi przeciwskazań, zachowując dalej tryb uchwały zatwierdzającej zmianę kosztów.
Przesyłam poniżej stanowisko kancelarii i , z prośbą o Wasze stanowisko w sprawie:
„Dzień dobry Pani Doroto,
myślę, że nie powinno być tu większych problemów - zwłaszcza że wg ustawy każdy właściciel ma ponosić koszty utrzymania nieruchomości wspólnej, a nie zaliczki. Zaliczki podlegają rozliczeniu. Stąd nie powinno być tu większych problemów.
Jeśli jakiś właściciel nie będzie chciał płacić w podwyższonej wysokości zaliczek - to zawsze potem na podstawie uchwały budżetu na 2023 powinna być możliwość dochodzenia. A pewnie zanim sprawa taka by ewentualnie trafiła do Sądu, to już uchwała będzie z zatwierdzeniem podwyższonej wysokości zaliczek od stycznia 2023 r. „
Pozdrawiam,
Dorota Słowik